בית ושייכות בעולם גלובלי: מתיאוריה לעשייה חברתית
בקורס זה הסטודנטים בוחנים מושגי יסוד ותיאוריות הנוגעות למעברי מקום ולזהות משתנה, מעמיקים בשאלה מה מעניק לנו תחושת שייכות ומהן המשמעויות הסובייקטיביות המקושרות לתחושת שייכות, לדוגמא:
מה מעניק לנו תחושת של שייכות למקום? כיצד תחושת שייכות משפיעה על האופן בו אנחנו מגדירים מהו בית עבורנו?
במסגרת הקורס הסטודנטים עוסקים בהיבטים סוציולוגיים, אנתרופולוגיים ותרבותיים הנוגעים בתחושת בית ושייכות.
מה לומדים?
הסטונדטים מעמיקים במונחים של תחושת שייכות או חוסר שייכות למקום העשויות להיות חלק מזהותו של הפרט ומהאופן בו הוא תופס את עצמו ואת חייו.
תחושות אלו מחד מאוד אישיות ומתעלמות לעיתים מגובולות מדיניים ואחרים, מאידך הן מושפעות מהעיתוי וההקשר התרבותי - חברתי בתוכו הן מתרחשות
בנוסף, הסטונדטים עוסקים בהבנת ההשפעות של מעברי מקום בניסבות שונות (מתוך בחירה ו/או כפייה) כמהווים מרכיב בחייהם של אנשים רבים, בין היתר בשל מלחמות, תהליכים גלובלים ושינויים אישיים באורחות החיים.
מה עושים?
הסטודנטים מתנסים ברתימת הידע האקדמי לכדי השפעה על מרחבים חברתיים אשר מושגי השייכות והבית מאותגרים בהם.
נבחר זירה, נכיר את המרחב הספציפי ונבחן תנאים וביטויים סובייקטיביים של בית ושייכות.
הסטונדטים עובדים בצוותים, בוחרים זירה אחת או יותר , מעמיקים את ההכרות עם המרחב הספציפי על ידי ראיונות עומק ובוחנים תנאים וביטויים סוביקטיביים של בית ושייכות.
בהמשך הסטונדטים מספקים המלצות ופועלים לחיזוק תחושת השייכות בקרב הקהילות הנבחנות לדוגמא: צעירים, אנשי סגל ,סטונדטים.
החלק המעשי יהיה בהיקף של כ25 שעות פעילות לכל אחד מחברי הצוות.
דרישות הקורס:
נוכחות חובה והשתתפות פעילה בשיעורים, בפגישות האישיות ובפעילות המעשית וכן הגשת תרגילים ועבודה סופית.
מרכיבי הציון:
10% השתתפות פעילה ומחויבות לעבודה הקבוצתית
10% מטלה ראשונה (קבוצתי)
20% הצגת התוצר הסופי (פרויקט קבוצתי)
60% מטלה מסכמת המתבססת על תהליך הלמידה במהלך הסמסטר, עבודת השטח והתוצר הסופי וכולל אינטגרציה בין החלקים השונים (סקירת ספרות, ראיונות, פגישות וכו') ותרגומן לכדי מסקנות והמלצות (קבוצתי ואישי).